Margit híd

A Margit híd kecses vonala nélkül ma már elképzelhetetlen a fővárosi Duna-szakasz, pedig épülésekor még felesleges luxusnak tartották.

Margit híd

A Margit híd kecses vonala nélkül ma már elképzelhetetlen a fővárosi Duna-szakasz, pedig épülésekor még felesleges luxusnak tartották.

Bejáró tipp:
Vedd át saját bejáró füzeted vagy töltsd le online és nyerj szuper ajándékokat!

Füzet letöltése További infók

1876-ra készült el Budapest második hídja, melyet alacsony forgalma miatt többen luxusberuházásnak tartottak, de a Vasárnapi Ujság így ír átadása után nem sokkal: „Mult vasárnap nyitották meg ünnepélyeséggel a közhasználatnak már február végén átadott Margithidat, mely hatalmas s egyuttal ékes kapocs gyanánt fűzi egymáshoz hosszu évszázadok tartamára a főváros két partját.”

A Margit hídon 1879-ben már lóvasutat is indítottak, és mivel a híd emelkedőin két ló nehézkesen tudta a vasutat vontatni, felfelé egy harmadikat is fogak a kocsi elé. 1894-ben a lóvasutat felváltotta a villamos. Az évtizedek során többször újították, szélesítették, ma újra régi fényében tündöklik a műemléki rekonstrukció után, díszkivilágítással. A hídon áthaladó „négyes-hatos” villamos vonal pedig a világ egyik, ha nem a legforgalmasabb villamos vonala.

Akadálymentes

Ez is érdekelhet

To top